Search

Parakstīts līgums par “Rail Baltica” Rīgas posma būvprojektēšanu - Skaties.lv

Parakstīts līgums, kas uz priekšu virza dzelzceļa projekta “Rail Baltica” būvniecību, – apstiprināta Rīgas posma būvprojektēšana.

Reāla celtniecība galvaspilsētā sāksies pēc gada vai diviem, un šis projekts būtiski mainīs pilsētas vaibstus – Torņakalnā atradīsies arī Latvijā pirmais dzelzceļa tunelis.

Dzelzceļa projekts “Rail Baltica” Rīgu šķērsos šādos posmos: Upeslejas-Rīgas Centrālā stacija, Torņakalns-Imanta un Starptautiskā lidosta “Rīga”-Misas upe. Paredzēts, ka šajā posmā būs 30 ceļu un dzelzceļu pārvadi, četri tilti, 13 gājēju un četras dzīvnieku pārejas.

Pirmās sāks pārbūvēt lidostu un staciju – celtniecība sāksies pēc gada vai diviem. Pašlaik projekts virzās atbilstoši grafikam un neesot bažu par Eiropas Savienības finansiālā atbalsta pārtraukšanu.

AS “RB Rail” izpilddirektors Timo Rīhimeki norādīja: “Pēdējos sešos mēnešos esam labi progresējuši, esam iegājuši jau projektēšanas fāzē. Plānojam, ka 2020. gadā 75% līnijas būs uzprojektēta. Lēšu, ka celtniecību varēsim sākt nākamgad vai aiznākamgad.”

Piektdien parakstītais būvprojektēšanas līgums attiecas arī uz posmu Vangaži-Salaspils-Misa. Darbus dalīs Francijas, Vācijas, Latvijas un Spānijas uzņēmumi. Spānijas un Francijas uzņēmumi abi lepojas ar 50 gadu pieredzi dzelzceļu projektēšanu Eiropā, Amerikā un Āfrikā – portfolio gozējas Lielais Parīzes metro, Berlīnes un Minhenes ātrgaitas maršruti, dažādi projekti Tuvajos Austrumos.

Spānijas uzņēmuma “Idom” izpilddirektors Alvaro Rejs pauda: “Šo projektu apgrūtina tas, ka mēs strādāsim pašā pilsētā, lielākajā Baltijas pilsētā. Tas ietekmēs ļoti daudz cilvēku, un mums jādara viss, lai projekts ietekmētu šo cilvēku dzīvi uz labo pusi.”

Savukārt Francijas uzņēmuma “Egis Rail” izpilddirektors Olivjē Buvārs norādīja: “Jau no projekta sākuma mums bija skaidrs, ka tas būs nozīmīgs Eiropas infrastruktūras projekts. Tas ir nākamais solis Eiropas vienotībā. Tā kā esam viena no lielākajām inženierkompānijām Eiropā, mums bija stratēģiski svarīgi te būt un piedalīties.”

Projektu sarežģī vienīgais tunelis visā projektā, – tas vedīs zem pašreizējām sliedēm Torņakalnā. Kas tāds Latvijā ir nebijis. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) nenoliedz, ka situācija ir saspringta – darāmā vēl daudz. Piemēram, vēl nav izlemts, kā dzelzceļš šķērsos Rīgas HES ūdenskrātuvi, – vai tas būs tikai dzelzceļa tilts vai arī dzelzceļš un autoceļš kopā.

“Daudz jādara ar zemju atsavināšanu un pašu projektēšanu. Ceru, ka varēsim saspringt un termiņos iekļauties,” skaidro Linkaits.

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro – lauvas tiesu sedz Eiropas fondi. “Rail Baltica” attīstītāji joprojām kā projekta noslēguma sauc 2026. gadu – tad pasažieri jau varēs vilcienā no Rīgas doties ceļā uz Vakareiropu.

Let's block ads! (Why?)


https://skaties.lv/zinas/bizness/ekonomika/parakstits-ligums-par-rail-baltica-rigas-posma-buvprojektesanu/

2019-07-05 16:22:00Z
CBMiamh0dHBzOi8vc2thdGllcy5sdi96aW5hcy9iaXpuZXNzL2Vrb25vbWlrYS9wYXJha3N0aXRzLWxpZ3Vtcy1wYXItcmFpbC1iYWx0aWNhLXJpZ2FzLXBvc21hLWJ1dnByb2pla3Rlc2FudS_SAQA

Bagikan Berita Ini

Related Posts :

0 Response to "Parakstīts līgums par “Rail Baltica” Rīgas posma būvprojektēšanu - Skaties.lv"

Post a Comment

Powered by Blogger.