Search

השתלת הנשק בסדרה "מחוז ירושלים": "השוטרים נשלחו למשימה ללא הכשרה" - וואלה!

השתלת הנשק בסדרה "מחוז ירושלים": "השוטרים נשלחו למשימה ללא הכשרה" - וואלה!

השתלת הנשק בסדרה "מחוז ירושלים": "השוטרים נשלחו למשימה ללא הכשרה"
מתוך פרק 9 בסדרה "מחוז ירושלים", עריכה: עמית שמחה

ממצאי תחקיר המשטרה על "מחוז ירושלים":

  • היעדר עבודת מטה שהובילה לפערים שונים בהפקת הסדרה
  • היעדר גורם אחראי בשטח לצילומים, היעדר מנגנון מובנה לפיקוח ובקרה
  • צילומי הסדרה נוהלו ישירות בין ההפקה לשוטרים השחקנים, ללא תדריך
  • חוסר מהותי בהגדרת הגבולות שבין מציאות לבין שחזור ואילוסטרציה

השוטרים שליוו את הפקת הסדרה "מחוז ירושלים" לא תודרכו והוכשרו כראוי - כך עולה מממצאי התחקיר שערכה המשטרה לאחר שנחשף ב"הארץ" כי קטע ששודר במסגרת הסדרה ב"כאן 11" היה מבוים. התחקיר שנוהל על ידי סגן מפקד מחוז חוף, תת-ניצב יוסי חמו, מתמקד בבחינת שיתוף הפעולה של משטרת ישראל עם חברת "קודה תקשורת" להפקת הסדרה, בהליכי ההתקשרות ובאופן הביצוע, לרבות היבטי פיקוח ובקרה במהלך צילומי ועריכת הסדרה.

במסגרת הקטע המדובר, שוטרים שתלו נשק בביתו של תושב שכונת עיסאוויה בירושלים עבור צילומי הסדר. בחיפוש שנערך בנובמבר האחרון בביתו של סאמר סלימאן לא נמצא כל נשק, אולם בפרק מציגים השוטרים רובה M-16. סלימאן גילה כי החיפוש מתועד בסדרה אחרי שתושבים וקרובי משפחה פנו אליו.

התחקיר העלה כשלים בהיעדר עבודת מטה סדורה במשטרה לקראת צילומי הסדרה. הדבר הוביל לפערים שונים בליווי מפיקי הסדרה את עבודות השוטרים, שבאו לידי ביטוי בין היתר בהיעדר גורם אחראי בשטח לצילומים, היעדר מנגנון מובנה לפיקוח ובקרה, עמימות בהגדרת תחומי אחריות בין הגורמים השונים ופערים של המעורבים בהבנת גבולות המותר והאסור.

נוסף על כך, מעורבותם של המפקדים ברמות השונות הייתה מצומצמת, כך שלטענת המשטרה - בשלב הצילומים נותר ניהול ההפקה בהיבט המשטרתי בידי ההפקה, שהאינטרסים שלה שונים מהאינטרס המשטרתי.

עוד עולה כי צילומי הסדרה נוהלו ישירות בין ההפקה לשוטרים השחקנים, ללא תדריך ותוכנית צילום מסודרת וללא קביעת תחומי אחריות וגבולות מותר ואסור לשוטרים בזמן הצילומים. נמצא גם חוסר מהותי בהגדרת הגבולות שבין מציאות לבין שחזור ואילוסטרציה ובמתן מעטפת הולמת לשוטרים. במשטרה טענו כי היעדר תדרוך, הכוונה וליווי מקצועי מספקים לשוטרים, גרם להם להבין שמותר להם לשתף פעולה עם ההפקה ולצלם סצנות לא אמתיות מתוך הבנה שבשלב הצפייה יצונזרו הקטעים האסורים.

במשטרה הוחלט לנתק את ההתקשרות עם חברת "קודה הפקות". בעקבות הממצאים, הופקו לקחים נוספים בהם הצמדת דובר לכל יום צילומים שילווה את השוטרים בהפקות מסוג זה, שיוודא הצבת גבולות מותר ואסור במהלכם. כמו כן הוחלט כי תבוצע הכוונה וליווי לשוטרים טרום הצילומים, במהלכם ולאחריהם.

כמו כן, במשטרה קבעו כי מעתה, בהפקות דומות גורמי הפיקוד ביחידה המצומת יהיו מחויבים להיות מעורבים משלב הליהוק ובחירת השוטרים, דרך הפיקוד והשליטה, הצילומים וליווי השוטרים. "יש לקיים חשיבה בנושא הפקת סדרות או תכניות על המשטרה ולקבוע באיזה פורמט יש להמשיך לקיים את הסדרות: דוקו-תיעודי או שחזור. השילוב בין דוקו לריאליטי יוצר עירוב בין מציאות ודמיון שלא מתאים להציג את עבודת המשטרה", צוין.

המשפחה שבביתה הושתל הנשק: "התגובה מעידה על חומרת המעשים"

עו"ד ווליד כבוב ועו"ד מוחמד רחאל המייצגים את המשפחה שבביתה הושתל הנשק: "תגובת משטרת ישראל מעידה על החומרה במעשיהם הנפשעים של כל הנוגעים בעלילת השווא שנרקמה. התסריט הוא ישראלי בהשתתפותם וכיכובם של שוטרי משטרת ישראל אולם כל הסממנים מצביעים על תסריט הוליוודי. אני מברך על הרצון העז של משטרת ישראל לשקם את תדמיתה שנפגעה קשות, יחד עם זאת באמצעות הצהרות בומבסטיות התדמית לא תשתקם".

(עדכון ראשון: 14:10)

Let's block ads! (Why?)



2019-09-12 11:11:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMTIzNzHSAQA?oc=5
52781583189057

Bagikan Berita Ini

0 Response to "השתלת הנשק בסדרה "מחוז ירושלים": "השוטרים נשלחו למשימה ללא הכשרה" - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.