Search

מטחים בלתי פוסקים לעוטף עזה ולשפלה; נתניהו: "זה עוד יכול לקחת זמן" - גלובס

מטחים בלתי פוסקים לעוטף עזה ולשפלה; נתניהו: "זה עוד יכול לקחת זמן" - גלובס

11:15

משעות הבוקר המוקדמות נורו עשרות רקטות אל יישובי וערי הדרום - שדרות, אשקלון, יישובי העוטף וגם השפלה הפנימית, מאזור חולדה כמעט עד לטרון. הרוב המוחלט של הרקטות יורט על-ידי כיפת ברזל, אין נפגעים. ברצועת עזה מדווחים על לפחות ארבעה הרוגים בתקיפות צה"ל, מחבלים שהיו מעורבים בירי הרקטות, ובסך-הכול 14 הרוגים מאז אתמול - 13 מחבלים ואשתו של המסוכל, רובם מהג'יהאד האיסלמי.

10:55

צה"ל החל לתגבר את אוגדת עזה בכוחות קומנדו שמסיירים בין היישובים ונערכים לאפשרות של חדירת מחבלים מעל פני הקרקע וממנהרות.

10:40

מטח רקטות לעבר המועצה האזורית אשכול.

10:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו ממשיכים להכות בג'יהאד לאחר סיכול המפקד שהיה אחראי לרוב הפיגועים שיצאו מעזה בשנה האחרונה.

"ביממה האחרונה השמדנו מטרות חשובות של הג'יהאד. פנינו לא להסלמה, אבל אנחנו עונים לכל תקיפה נגדנו בהתקפה. מוטב שהג'יהאד יבין את זה עכשיו מאשר כשזה יהיה מאוחר מדי עבורו. הם מבינים שנמשיך להכות בהם ללא רחם. כוח הרצון שלנו גדול מאד, אנחנו נחושים להגן על ארצנו. אם חשבו שהמטחים האלה יחלישו אותנו, הם טועים. יש להם ברירה אחת, להפסיק או לספוג עוד ועוד מהלומות. אזרחי ישראל, זה עוד יכול לקחת זמן. צריך להקפיד על הוראות פיקוד העורף".

10:03

מניין ההרוגים ברצועת עזה מתחילת ההסלמה עלה ל-16.

10:00

שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט אמר היום כי "הבוקר אנחנו שולחים מסר ברור לכל אויבנו בכל הגזרות: מי שמתכנן לפגוע בנו ביום, לעולם לא יהיה בטוח שיעבור את הלילה. הייתם ותישארו על הכוונת". בנט שיבח את עבודתם של צה"ל ומערכת הביטחון: "עושים הכול כדי שכולנו נוכל להמשיך לישון בשקט".

מדובר בהתייחסות ראשונה של השר בנט, מאז נכנס לתפקידו אתמול עם תחילת ההסלמה. לילה לפני כן חוסל מנהיג הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אבו בהאא אל-עטא. מאז שוגרו יותר מ-220 רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. בתגובה, תקף צה"ל יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

08:44

צה"ל הציב מחסומים בכבישים באזור עוטף עזה. זאת במטרה להכביר את האכיפה על כלי רכב.

08:26

פלסטיני נוסף נהרג בתקיפות צה"ל ברצועת עזה. בעקבות זאת מניין ההרוגים ברצועת עזה מתחילת ההסלמה עלה ל-12. 

08:11

מטח רקטות שוגר לעבר יישובי המועצה האזורית גזר, בהם כרמי יוסף, חולדה, משמר דוד ונצר סירני. דיווחים על יירוטים של כיפת ברזל.

07:45

דובר צה"ל מסר שכלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים ששיגרה הבוקר רקטות משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל. זוהתה פגיעה.

07:30

הרשויות בדרום ובשפלה נערכות להתמודדות עם סבב ההסלמה, וגם הבוקר (ד') לא יתקיימו לימודים. עם זאת, על פי הנחיות פיקוד העורף ומשרד החינוך, מוסדות החינוך בגוש דן ובירקון ייפתחו כסדרם, ואילו ביישובים הנמצאים במרחק של עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה בוטלו הלימודים.

כך, בנס ציונה, שדרות, קריית מלאכי, אשדוד, אשקלון, באר-שבע, רהט, חורה, יבנה והמועצות האזוריות שדות נגב, שער הנגב, אשכול, מרחבים, גזר ובאר טוביה יישארו התלמידים בבתיהם גם היום. במועצה האזורית מטה יהודה הלימודים צפויים להתחיל ב-10:00.

כמו כן, הוכרז על ביטול הלימודים במכללת קיי בבאר-שבע ובמכללת חמדת הדרום שבשדות נגב. האוניברסיטה העברית הודיעה על ביטול הלימודים בקמפוסים בפקולטה לחקלאות רחובות וקמפוס בבית דגן, וכך גם לימודי הסיעוד במרכז הרפואי אסף הרופא ובמרכז הרפואי קפלן, כמו גם סבבים קליניים לתלמידי שנה ו' ברפואה באותו בית חולים. לפי שעה הלימודים בקמפוסים בירושלים מתקיימים כרגיל.

בקמפוס המרכזי של אוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע לא יתקיימו לימודים, בעוד בשדה בוקר ובאילת הלימודים יתקיימו כרגיל, כך נמסר מהמוסד האקדמי. הלימודים באוניברסיטת תל-אביב יתחדשו בשעה 12:00.

על פי ההנחיות המעודכנות של פיקוד העורף, התקפות עד היום בשעה 20:00, באזור הדרום (עוטף עזה, לכיש, מערב לכיש, מערב הנגב, מרכז הנגב, דרום השפלה והשפלה), יתקיימו התכנסויות של עד 100 איש בשטח סגור בלבד. באשכול הודיעו לתושבים כי ניתן לצאת לעבודה במקומות חיוניים, אך אסרו על פעילות חקלאית ממערב לכביש 232. התחבורה הציבורית תפעל כרגיל, אך המרפאות יעבדו באופן חלקי.

כמו כן, בתי המשפט ובבית הדין האזורי לעבודה במחוז דרום (למעט בתי המשפט באילת ודימונה) ישמעו עדים דחופים ותיקי מעצרים בלבד. 

בערי הדרום והמרכז הכריזו על פתיחת מקלטים ובשדרות ובעוטף ביקשו להישאר בקרבת המרחבים המוגנים. תושבי הדרום התבקשו להישמע להוראות פיקוד העורף.

תנועת הרכבות הופסקה באופן זמני, בהמלצת גורמי הביטחון, בקטע שבין אשקלון לבאר-שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות לשירות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר-שבע), מתחילות ומסיימות את נסיעתן מצפון בתחנת אשקלון. נוסעים בקו באר-שבע יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת. רכבות הלילה בין תחנות בקו הנגב המערבי (תל-אביב ההגנה-אשקלון-באר-שבע) לא תפעלנה אף הן.

עמותת נט"ל, המסייעת לנפגעי טראומה על רקע לאומי, פועלת במתכונת חירום. קו הסיוע מאויש עם עשרות מתנדבים ועובדים של העמותה. לצד המוקד הטלפוני גויסו גם אנשי טיפול מקצועיים שמסייעים באמצעות המוקד הטלפוני, פתיחת תשתיות טכנולוגיות רחבות לתמיכה בפלטפורמות הסיוע בעזרת היחידה הקהילתית ועוד. לפנייה לנט"ל: 1800-363-363.

Let's block ads! (Why?)



2019-11-13 08:32:37Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiOWh0dHBzOi8vd3d3Lmdsb2Jlcy5jby5pbC9uZXdzL2FydGljbGUuYXNweD9kaWQ9MTAwMTMwNjkyM9IBAA?oc=5
52781674745886

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מטחים בלתי פוסקים לעוטף עזה ולשפלה; נתניהו: "זה עוד יכול לקחת זמן" - גלובס"

Post a Comment

Powered by Blogger.