Search

בג"ץ הקפיא זמנית את מינויה של ממלאת מקום פרקליט המדינה - וואלה!

בג"ץ הקפיא זמנית את מינויה של ממלאת מקום פרקליט המדינה - וואלה!

שידור חי מטקס החלפת פרקליט המדינה (צילום: שלומי גבאי)

סערת מינוי מ"מ פרקליט המדינה

  • בג"ץ הוציא צו מניעה למינוי עו"ד אורלי בן ארי גינזבורג למ"מ פרקליט המדינה
  • שר המשפטים, היועמ"ש ונציב שירות המדינה צריכים להגיב בתוך עשרה ימים לצו
  • ההחלטה מגיעה לאחר עתירת התנועה לאיכות השלטון בטענה ל"חוסר סבירות במינויה"
  • טקס חילופי פרקליט המדינה והפרידה משי ניצן מתקיים בשעה זו
  • אוחנה: "זמנים מורכבים ורגישים למערכת המשפט ולפרקליטות"

בג"ץ הקפיא היום (רביעי) בצו מניעה את מינויה של עו"ד אורלי בן ארי גינזברג לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה. שר המשפטים אמיר אוחנה, היועמ"ש אביחי מנדלבליט ונציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ צריכים להגיב תוך עשרה ימים לצו. ההחלטה מגיעה במקביל לטקס חילופי פרקליט המדינה שיתקיים בירושלים. העתירה הועברה לשופט מני מזוז לאחר ששופט העליון נועם סולברג הודיע כי הוא מנוע בשל קשרים למועמד למומי למברגר, מועמד היועמ"ש לתפקיד.

השר אוחנה אמר היום בטקס הפרידה משי ניצן כי "חבל לי שלא תוכלו לשמוע היום את דברי של עו"ד בן ארי גינזברג, בנסיבות מצערות". אוחנה הוסיף כי "הזמנים הם זמנים מורכבים ורגישים למערכת המשפט ולפרקליטות, ומתבקש כמעט לקחת את האירוע והלפוך אותו לזירת התגוששות. לא היום. יש כאן חברים ומשפחה. מבחינתי זה יישמר אירוע ממלכתי".

אוחנה הוסיף כי "כל המועמדים שעמם נפגשתי הם בעלי רקע עשיר וניסון רב בפרליטות. התרשמתי מאוד מכולם, כל אחד ומעלותיו וכל אחת ומעלותיה ואני רוצה להודות להם שוב על נכונות לשאת בתפקיד רב המשמעותו. לצערי, גם בעצם הנכונות להיות מועמד או מועמדת היה דרוש אומץ". לדבריו, "לי אין ספק ושוכנעתי כי מכלול תכונותיה, ניסיונה העשיר ובעיקר בתחום הפלילי, הידע הרב שצברה והכלים הניהוליים שיש לה, תפעל לחיזוק אמון הציבור בפרקליטות".

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר לבג"ץ נגד מינויה של בן ארי גינזברג, ובעתירה נכתב כי קיים חשש כבד שמדובר במינוי המונע משיקולים זרים, וכן "מטרת הבקשה היא למנוע את כניסתה של בן ארי גינזברג לתפקיד כדי למנוע גרימת נזק בלתי הפיך במשרד פרקליטות המדינה". בן ארי גינזברג שימשה כמשנה לפרקליט מחוז מרכז, ובחירתה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה מבלי שכיהנה לפני כן כמרקליטת מחוז עוררה ביקורת.

בעתירה נכתב כי נוכח החשש הכבד כי "הטלת תפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה חסר סבירות קיצוני ומונע כולו משיקולים זרים, מחוסר ניקיון כפיים ומחוסר תום לב ולנוכח אינדיקציות לכך שהשיקולים בבסיס ההחלטה עניינם החלשת שומרי הסף וגורמים במערכת אכיפת שלטון החוק הנוגעים וקשורים לתיקי החקירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

עוד נכתב בעתירה כי מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי שר זמני אשר מונה בממשלת מעבר זמנית וחריגה בקיומה מבלי שמינויו קיבל את אישורה של הכנסת. התנהלות שר המשפטים אמיר אוחנה וההחלטה שקיבל פוגעים ביציבות תפקיד פרקליט המדינה, פוגעים באמון הציבור בדרך קבלת ההחלטות ואינם סבירים באופן קיצוני. לאור זאת, מבקשת התנועה מבית המשפט לתת צו ביניים באופן מידי.

יו"ר התנועה, עו"ד אליעד שרגא אמר לאחר הגשת העתירה כי "אי אפשר למנות סגן פרקליט מחוז לפרקליט המדינה כמו שאי אפשר למנות מח"ט לרמטכ"ל - בטח לא באמצע מלחמה. ניצלו את בן ארי ועשו על הגב שלה סיבוב ואחרי שבית המשפט יפסול את המינוי הזה - הם יזרקו אותה לכלבים".

במכתב ששלח מנדלבליט לאוחנה בעקבות מינוי בן ארי גינזברג, כתב כי "לעמדתי, מינוי זה חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות ולפיכך קיימת מניעה משפטית באישורו". עוד הוסיף היועמ"ש כי "עמדתי היא כי עו"ד שלמה מומי למברגר - עליו המלצתי בפניך לתפקיד זה - עולה על עו"ד בן ארי, שאותה בחרת למנות לתפקיד, בפער גדול ומשמעותי ביותר מבחינת ההתאמה לתפקיד המדובר".

"כאמור בחוות דעתי שבסימוכין, שר המשפטים בהחלט מוסמך היה שלא לקבל את המלצתי למינוי עו"ד למברגר, ובלבד שיהיו לכך טיעונים משכנעים", המשיך מנדלבליט, "במסגרת שיחותינו, ואף בהחלטתך שפורסמה ברבים, לא הוצגו כל נימוקים בעניין זה".

(עדכון ראשון: 9:30)

Let's block ads! (Why?)



2019-12-18 09:08:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzAwNDHSAQA?oc=5
52781726703304

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בג"ץ הקפיא זמנית את מינויה של ממלאת מקום פרקליט המדינה - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.