Search

לא לפחד כלל: פריימריז לרשימה יעשו רק טוב לליכוד - ישראל היום

לא לפחד כלל: פריימריז לרשימה יעשו רק טוב לליכוד - ישראל היום

"אם כבר פריימריז, אז עד הסוף", כתב כאן יעקב ברדוגו לפני כשבוע וחצי, למרות שעל פניו הסיכויים לקיים בחירות פנימיות לרשימה - בנוסף לבחירות להנהגת המפלגה - נתפסו כאפסיים. 

רה"מ נתניהו במפגש עם חברי ליכוד

הליכוד הוא המפלגה היחידה הגדולה המקיימת מסורת דמוקרטית פנימית - והרוח הדמוקרטית התוססת הזו היא נשמת אפה של מפלגת השלטון. התרגלנו כבר למה שד"ר אורי כהן הגדיר כאן בשבוע שעבר כ"מפלגות מנהיג"; מפלגות שבהן חברי הכנסת הם סטטיסטים הנתונים לגחמותיו של ראש המפלגה, תלויים ברצונו, ושבהן מעורבות הפעילים מוגבלת לתפקיד של להקת מעודדות. התוצאה היא עגומה: האינטרס של מנהיג המפלגה הדומיננטי - ולא זה של הפעילים - חברי המפלגה וחברי המרכז - מכתיב את סדר היום.

חברי רשימת הליכוד // צילום: גדעון מרקוביץ'

לעיתים זה בלתי נתפס עד כמה הלעג ל"פולחן האישיות" של הליכוד מצד יריביה, בעיקר בסביבת כחול לבן או ישראל ביתנו, והצגת תומכיה בציבור ובתקשורת כ"חברי כת" או "שופרות", היא השלכה של רגשי הנחיתות של ראשי מפלגות אחוזי אימה מדמוקרטיה פנימית או חברי כנסת שלא מכהנים מתוקף האמון של "בייס" אמיתי - אלא בחסדם של מהנדסי הרשימות.

הליכוד היא אנטיתזה שוקקת, תוססת, ואמיצה מול תרבות ה"קוק־פיט" שהשתלטה על נשמתה של הפוליטיקה הישראלית. הסיבה פשוטה: כדי לזכות באמון המפלגה, המועמדים מתחייבים להקשיב לשטח, לנהל דיון עם אזרחים - בני אדם אמיתיים, לא סטריאוטיפ תקשורתי שלהם. הם נדרשים לאפשר ביטוי לקבוצות אמיתיות, ולא קבוצות מיקוד של יחצ"נים מלוקקים. 

אבל הליכוד לא צריכה לקיים פריימריז רק כי היא המעוז האחרון של קשר גומלין אותנטי בין נבחרי ציבור לציבור, אלא כי פריימריז נחוצים לה - בעיקר עכשיו: להעצים את השטח, להזרים כוחות מחודשים, לייצר מחדש את הרעב, את המחויבות, ואת הרצון לנצח שקצת נשחק. "לחזור לקמפיין שטח של פעם", קרא כאן בצדק אלדד בק אתמול, ופריימריז לרשימה הם הדרך של הליכוד לחדש קשרים עם קבוצות אבודות, לקבוע את סדר היום לאורך מערכת הבחירות, והכי חשוב: ללמד את "החזית הדמוקרטית" בפוליטיקה ובתקשורת, זו שמטיפה שיעורי אזרחות ודמוקרטיה מבוקר ועד ערב - איך נראית דמוקרטיה אמיתית בפעולה.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-18 07:52:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE2NjEx0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE2NjEx0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "לא לפחד כלל: פריימריז לרשימה יעשו רק טוב לליכוד - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.