Search

Degvielas cena paleksies par 6 centiem - Dienas Bizness

Tas veicinās aktīvāku atjaunojamo resursu izmantošanu transporta nozarē. Taču, ņemot vērā bioetanola ķīmiskās īpašības, autovadītāji varētu pamanīt nelielu degvielas patēriņa pieaugumu vidēji 3-5 % robežās. Taču A. Andrianovs uzsver, ka E10 standarta degvielu nevar izmantot pilnīgi visos auto modeļos: "Autovadītājiem būtu jāpārliecinās par sava spēkrata piemērotību E10 degvielai. Tas vairāk attiecās uz 20+ gadu vecajiem auto modeļiem, kuru dzinēji bieži vien nav radīti lielāka bioetanola "sagremošanai". Šādos gadījumos ieteicams izmantot 98. markas benzīnu, kurā etanola saturs ir ierobežots līdz 5 % no kopējā tilpuma".

E5 un E10 marķējums jau šobrīd uzpildes stacijās ir pieejamas gan uz degvielas pistolēm, gan sūķņiem. Patlaban E10 standarta benzīns ir ieviests vairākās ES valstīs, t.sk. Igaunijā 2019. gada vasarā. Lietuva, tāpat kā Latvija, gatavojas to ieviest no 2020. gada.

Latvijā tiks ieviests B7 standarts vasaras periodam

Jaunas prasības obligātā biokomponentes piejaukuma daudzumam dīzeļdegvielai stāsies spēkā nākamā gada 1. aprīlī, kad esošo 4,5 % vietā degvielas tirgotājiem būs jānodrošina 6,8 % biodīzeļdegvielas piejaukums. "Šī prasība būs spēkā tikai bezsala periodā no 1. aprīļa līdz 1. novembrim, tāpēc autovadītājiem nav jāuztraucas par degvielas sistēmu aizsalšanu ziemā," mierina eksperts.

Ir pieņemts apzīmēt biodīzeļdegvielu un tās maisījumus ar burtu B un ciparu, kas norāda biodīzeļdegvielas procentuālo daudzumu maisījumā. Šajā gadījumā Latvijā tiks ieviests B7 standarts, kas vairākus gadus ir spēkā arī citās ES valstīs. Dīzeļa automašīnu gadījumā vadītājiem nav jāuztraucas, vai viņu transportlīdzeklis ir piemērots ekoloģiskākiem degvielas parametriem - B7 degviela var būt izmantota visos auto modeļos ar dīzeļdzinēju.

Nākotnē prasības atjaunojamo resursu izmantošanai degvielai tikai pieaugs. Tāpat aizvien lielākā uzmanība tiek pievērsta alternatīvo degvielas veidu attīstībai. "No savas puses redzam lielas perspektīvas alternatīvo degvielas veidu attīstībā un arī paši aktīvi strādājam šajā virzienā, šogad ieviešot Latvijā CNG jeb saspiesto dabasgāzi," stāsta A. Andrianovs.

CNG degvielas priekšrocības ir jau iepriekš pieminētais ekoloģiskums un ekonomiskums. "CNG gadījumā CO2 izmešu daudzums ir līdz 30% mazāks nekā dīzeļdegvielai vai benzīnam, savukārt citu kaitīgo izmešu apjoms - līdz pat 90% zemāks. Ja runājam par ekonomiskumu, jāmin, ka pat pie plānota akcīzes nodokļa, kas Latvijā dabasgāzes transportam nākamgad būs viens no augstākajiem Eiropā, izmaksu ekonomija šī degvielas veida lietotājiem varētu sasniegt vismaz 30%, salīdzinot ar dīzeļdegvielu un benzīnu," pieļauj A. Andrianovs.

Let's block ads! (Why?)


https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiRWh0dHBzOi8vd3d3LmRiLmx2L3ppbmFzL2RlZ3ZpZWxhcy1jZW5hLXBhbGVrc2llcy1wYXItNi1jZW50aWVtLTQ5MzcyNdIBAA?oc=5

2019-12-11 09:18:37Z
52781254167177

Bagikan Berita Ini

Related Posts :

0 Response to "Degvielas cena paleksies par 6 centiem - Dienas Bizness"

Post a Comment

Powered by Blogger.