Search

בג"צ החליט: לא מתערבים כרגע בהרכבת הממשלה - סרוגים

בג"צ החליט: לא מתערבים כרגע בהרכבת הממשלה - סרוגים

אברהם בלוך, חדשות סרוגים02.01.20 16:09  ה' בטבת תשפ

בג"צ החליט: לא מתערבים כרגע בהרכבת הממשלה

  חיים גולדברג/ סרוגים

בג"צ החליט היום (חמישי) כי לא ידון כרגע בעתירה למניעת הטלת המנדט להרכבת הממשלה על ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו, בשל היותו מצוי תחת שלושה כתבי אישום, אך לא שלל התערבות עתידית בעניין.

ההחלטה התקבלה בעתירה שהגישו 67 אנשי הייטק, אקדמיה וביטחון כנגד הטלת המנדט להרכת הממשלה על חבר כנסת המצוי תחת כתב אישום בעבירה שיש בה קלון.

בפסק הדין נכתב: "עתירה זו, אף שהיא מעלה שאלה עקרונית ונכבדה, הינה תיאורטית ומוקדמת מן הטעמים שיפורטו להלן, ועל כן דינה להימחק".

עם זאת, הוסיפו השופטים כי ניתן לדון בעניין: "הסוגיה המועלית בעתירה שלפנינו היא סוגיה עקרונית וחשובה. היא נוגעת לעקרון שלטון החוק, לטוהר המידות של נבחרי הציבור ולאמון הציבור במוסדות השלטון. משכך היא נוגעת לליבת ערכי היסוד שעליהם מושתתת שיטת המשפט שלנו ועל כן אין ממש בטענת המשיב והמשיבה כי מדובר בסוגיה שאינה שפיטה".

עוד באותו נושא

רות גביזון: המנדט להרכבת הממשלה – לא שפיט


השופטים החליטו כי: "לעת הזו דין העתירה להימחק על שני ראשיה – זה הנוגע לצו ההצהרתי אשר נתבקש כי יוצא על ידי בית המשפט, ומאותם טעמים גם זה המורה ליועץ המשפטי לממשלה ליתן את עמדתו".

פסק הדין נחתם במילים: "לַכֹּל זְמָן, וְעֵת לְכָלחֵפֶץ תַּחַת הַשָּׁמָיִם".

העתירה: "מחשבה מעוררת פלצות"

בעתירה שהוגשה כתבה עורכת דינם של העותרים, דפנה הולץ-לכנר: "מסקנה משפטית מבוססת זו היא היחידה העולה בקנה אחד עם השכל הישר. שהרי אין כל היתכנות רציונלית לאפשרות החזרתו של אדם, אשר קיימות ראיות מינהליות למכביר אודות התנהלותו האישית והציבורית המושחתת, המלמדות בבירור כי הוא נגוע מזה שנים ארוכות בשחיתות שלטונית קשה ומובהקת, אל ׳זירת הפשע׳, בדמות האדם שירכיב את ממשלת ישראל".

הולץ-לכנר הוסיפה: "זו מחשבה מעוררת פלצות, אשר שומטת את הקרקע מתחת לכל עקרונות היסוד של שיטת המשפט הישראלית ובראשן עקרון שלטון החוק במדינה".

עוד באותו נושא

נשיאת העליון: "למה לא לחכות לאחר הבחירות?"


בפתח הדיון המקדים שהתקיים ביום שלישי האחרון אמרה הנשיאה חיות: "הסוגיה היא דיון מקדמי האם בית המשפט יכול לדון ולהכריע בשאלות אלו"

בהמשך הדיון הגיבה לעותרים: "כשאנחנו מפעילים שיקול דעת לפני מעשה, זה כאשר אין אפשרות לטפל בו אחר כך. זה המקרה? אין הוראת חוק שמונעת מנתניהו להתמודד לרשימה, עדיין איננו יודעים מה יהיו התוצאות, לפי התוצאות הדברים יעברו לידי הנשיא ואז תהיה צומת שהנשיא יצטרך להחליט. למה לא לחכות לצומת? לא שמעתי תשובה לזה."

השופט חנן מלצר פנה אל עו"ד דפנה הולץ- לכנר: המייצגת את העותרים: "האם גברתי מכירה פרוצדורה שבית המשפט נותן הבהרה או יצירה של דין. בחירות יש בהן אי ודאות, אף אחד לא יודע מה התוצאה יכול להיות שהדבר לא יתקיים. אפשר להגיד שאין תקדים כזה".

"יש חוק יסוד מפורש"

פרקליטו של נתניהו עו"ד מיכאל רבליו אמר בדיון: "יש חוק יסוד מפורש שראש ממשלה שמתנהלים נגדו הליכים, אפילו אם הורשע בבית משפט מחוזי, יכול להמשיך לכהן בתפקידו עד להרשעה חלוטה. על מה אנחנו מדברים פה?"

רביליו הוסיף: "מה שצריך לעשות פה זה לא להשאיר את העתירה הזאת, בית המשפט יקר לנו, צריך לדחות אותה על הסף ולציין שאין סמכות לדון בנושא. דורשים דחיית עתירה על הסף, ולציין שגם לאחר הבחירות אי אפשר יהיה להגיע לבית המשפט לבקש לדון בנושא. הנושא לא שפיט. עם כל הכבוד לעותרים, מי שמכריע מי מנהיג את העם הוא העם".

Let's block ads! (Why?)



2020-01-02 14:09:36Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMi5gFodHRwczovL3d3dy5zcnVnaW0uY28uaWwvNDA1OTUzLSVENyU5MSVENyU5MiVENyVBNi0lRDclOTQlRDclOTclRDclOUMlRDclOTklRDclOTgtJUQ3JTlDJUQ3JTkwLSVENyU5RSVENyVBQSVENyVBMiVENyVBOCVENyU5MSVENyU5OSVENyU5RC0lRDclOUIlRDclQTglRDclOTIlRDclQTItJUQ3JTkxJUQ3JTk0JUQ3JUE4JUQ3JTlCJUQ3JTkxJUQ3JUFBLSVENyU5NCVENyU5RSVENyU5RSVENyVBOSVENyU5Q9IBAA?oc=5
52781751041321

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בג"צ החליט: לא מתערבים כרגע בהרכבת הממשלה - סרוגים"

Post a Comment

Powered by Blogger.