Search

בכירי חמאס נפגשו עם בכירים רוסים - ישראל היום

בכירי חמאס נפגשו עם בכירים רוסים - ישראל היום

צעד חדש במאבקי הבכורה הדיפלומטית בין חמאס לבין פת"ח: משלחת בראשות חאלד משעל, מי שהיה בעברו ראש הלשכה המדינית של חמאס, נועדה אמש (שלישי) בבירת קטאר דוחא עם משלחת רוסית. בראשות המשלחת הרוסית עמדו סגן שר החוץ ושליחו של הנשיא ולדימיר פוטין למזרח התיכון, מיכאיל בוגדנוב, וכמו כן השגריר הרוסי בקטאר, נור מוחמד חולוב.

בצד של חמאס התלוו למשעל, ראש האגף ליחסים בינלאומיים של חמאס, מוסא אבו-מרזוק, וחבר הלשכה המדינית, פרופ' סמי חאטר, שאחראי גם על יחסי ארגון הטרור עם מוסקבה. משלחת חמאס הביעה בפני סגן שר החוץ הרוסי את אי-הסכמתה המוחלטת לתוכנית המאה והוסיפה: "כל הפלגים הפלשתינים מתנגדים לתוכנית". לדבריהם, "התוכנית פוגעת בזכויות העם הפלשתיני, כולל זכות השיבה, והשאיפה להקמת מדינה פלשתינית עצמאית עם ריבונות מלאה".

מנגד, לטענת חמאס, סגן שר החוץ בוגדנוב הביע את תמיכת רוסיה בעם הפלשתיני וציין כי מדינתו מתנגדת לכל תוכנית שלום שאליה יתנגדו הפלשתינים. הבכיר הרוסי הוסיף: "אנחנו עומדים לרשות העם הפלשתיני ותומכים בשאיפותיו הלגיטימיות".

תגובת תנועת הפת"ח אמנם טרם נשמעה, אך ללא ספק זועמים ברמאללה על הצעד הרוסי שמתרחש בתקופה שבה, לפחות הצהרתית, מדברים הן בגדה המערבית והן ברצועת עזה על בחירות פלשתיניות כלליות. מפגש כזה, עבור חמאס ככלל ומשעל בפרט, מהווה ניצחון דיפלומטי משמעותי - על אחת כמה וכמה שמול תוכנית המאה נותר אבו מאזן, ברמה המעשית, לבדו.

עוד בנושא:

נסיכויות המפרץ הפרסי, לדוגמא, לא רק שלא הביעו התנגדות לתוכניות, אלא אף הביעו תמיכה. כל העת ברמאללה נוקטים בצעדים שמביעים דווקא בהלה עצומה מהמצב. אחד מהם התרחש אתמול, כשמשרד האוצר הפלשתיני הודיע על פתיחה בצעדים משפטיים מצידו נגד ענקית הקמעונאות האמריקנית "אמזון", בגלל שמחודש נובמבר היא החלה לספק משלוחים חינם ליישובים היהודים ביהודה ושומרון. בין השאר, המשרד הפלשתיני איים בפנייה למוסדות משפטיים בינלאומיים.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-19 07:57:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM0ODE10gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM0ODE10gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בכירי חמאס נפגשו עם בכירים רוסים - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.