Search

"תפסיק לשקר": עימות בין נתניהו לליברמן על חוק המצלמות - וואלה! - וואלה!

"תפסיק לשקר": עימות בין נתניהו לליברמן על חוק המצלמות - וואלה! - וואלה!

"תתעשת", "תפסיק לשקר": עימות בין נתניהו לליברמן על חוק המצלמות
צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

חוק המצלמות שמקדמת הממשלה, שנועד לאפשר למשקיפים המזוהים פוליטית לצלם מצביעים בקלפיות, יובא היום (רביעי) להצבעה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. למרות שלא צפוי להצעה רוב, ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר כי המטרה היא להביך את המתנגדים לחוק, בין היתר את סיעת ישראל ביתנו והעומד בראשה ח"כ אביגדור ליברמן. לדבריו, "נביא את החוק להצבעה כדי שנוכל לדעת מי בעד זיוף קלפיות ומי נגד".

להצעת החוק לא צפוי רוב בעקבות התנגדותו של ליברמן שהפך השבוע את עמדתו, והודיע כי מפלגתו תתנגד לכך שהמצלמים בקלפיות יהיו מזוהים פוליטית. ליברמן הסביר כי לא ייתכן ש"המיליציה הפרטית של נתניהו" תתעד מצביעים בקלפי ועל נציגי ועדת הבחירות לתעד את המתרחש בקלפיות. כדי להימנע מאי נעימות - הח"כים של ישראל ביתנו יחרימו את הדיון וההצבעה על החוק במליאה.

נתניהו תקף היום את יו"ר ישראל ביתנו וקרא לו להגיע להצבעה. "ליברמן הודיע שיתנגד לחוק, לא יבוא להצבעה ובכך יפיל את החוק", אמר ראש הממשלה. "אם ליברמן וסיעתו יבואו להצביע, יהיה הרוב הדרוש להעביר את החוק ברוב של יותר מ-61 ח"כים. אני קורא לליברמן להתעשת, לא לחבור ללפיד-גנץ אחמד טיבי ואיימן עודה, להגיע לכנסת ולהצביע בעד החוק החשוב הזה שימנע זיופים וגניבת בחירות".

ליברמן ענה בתגובה לדברי נתניהו: "אדוני ראש הממשלה, תפסיק לשקר, לזייף ולעבור על החוק". לדבריו, "שני הגורמים היחידים שיש להם עניין בליבוי אש, באמצעות הצעת חוק זיוף הבחירות שהגשת לכנסת, הם הרשימה המשותפת ואתה. אין לך שום כוונה לפקח על הבחירות, יש לך עניין לפוצץ את הבחירות. אתה לא מתכוון להציב מצלמות, לא במאה שערים ולא בבני ברק, אלא לשבש את הבחירות בקלפיות שישראל ביתנו חזקה בהן, באמצעות מצלמות, באמצעות בריונים ובהפצת פייק ניוז ברשתות החברתיות".

בתוך כך, היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, הפיץ הבוקר חוות דעת ליושב ראש הכנסת ולחברי הכנסת שלפיה הרוב הדרוש בהצבעה היום בקריאה הראשונה בהצעת חוק המצלמות הוא רוב של 61 חברי כנסת לפחות. בליכוד שוקלים לעתור לבג"ץ נגד החלטת היועץ המשפטי לכנסת. גורמים בליכוד אמרו לוואלה! NEWS כי אפשר לערער על הפרשנות המשפטית של היועץ המשפטי לכנסת איל ינון שמחייבת רוב של 61, שכן מדובר ברוב חדש ולא רוב רגיל. עתירה לבג"ץ בנושא, גם אם תידחה, תמשיך את העיסוק הציבורי בחוק המצלמות עד הבחירות גם אם החוק לא יעבור במליאה. הגורמים הוסיפו כי טרם התקבלה החלטה סופית בנושא הגשת העתירה אך האפשרות נשקלת.

ח"כ דוד ביטן, שנשלח על ידי ראש הממשלה להגיע להסכמה עם יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר במטרה להסיר את החוק מסדר היום, נכשל במגעים מולו. מלצר הבהיר כי הוא מתנגד לשינויים מהמתווה שהציע לפיו 3,000 מפקחים מטעם ועדת הבחירות יתעדו בחלק מהקלפיות ברחבי הארץ. הוא מסר לח"כ ביטן כי לוועדת הבחירות יש אמצעים כדי להסיר חשד לזיופים ואי סדרים.

הצעת החוק אושרה בתחילת השבוע בממשלה, למרות התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וגורמים משפטיים נוספים. גם הכנסת צפויה לדון היום בהצעת החוק למרות התנגדות היועמ"ש לכנסת. הצעת החוק קובעת כי לכל חבר ועדת קלפי, משקיף, מזכיר או נציג ועדת הבחירות יותר לצלם ולהקליט, לרבות ההצבעה וזיהוי המצביעים - אבל לא מאחורי הפרגוד.

ההצעה קובעת גם כי המתעד או הגוף ששלח אותו יוכלו לשמור על עותק מהתיעוד עד לתום המועד להגשת ערעורי הבחירות. לאחר המועד, על המתעד או הגוף ששלח אותו להשמיד את התיעוד, אלא אם הגישו ערעור או תלונה למשטרה. ההצעה קובעת כי עבירה על הוראות החוק, כמו הפרעה לבחירות, תהיה עבירה שדינה שנתיים מאסר.

ביום שני, נרשמה לליכוד מבוכה, לאחר שבוועדה המסדרת בכנסת לא הצליחו להשיג להצעת החוק פטור מחובת הנחה כדי לקדם את הצעת החוק בהליך מזורז. תוצאת ההצבעה הייתה שוויון בין התומכים והמתנגדים, בעקבות התנגדות ח"כ יוליה מילנובסקי מישראל ביתנו והיעדרותו של ח"כ רועי פולקמן. האחרון אמר לוואלה! NEWS כי "כולם הבינו שמדובר בהצגה של הליכוד". עם זאת, הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת, והיום יתקיים הדיון בעניינה.

(עדכון ראשון: 08:30)

Let's block ads! (Why?)



2019-09-11 08:31:19Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiKmh0dHBzOi8vZWxlY3Rpb25zLndhbGxhLmNvLmlsL2l0ZW0vMzMxMjA0MdIBAA?oc=5
52781581446395

Bagikan Berita Ini

0 Response to ""תפסיק לשקר": עימות בין נתניהו לליברמן על חוק המצלמות - וואלה! - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.