Search

רגע ההכרעה: נתניהו ימסור הצהרה מיוחדת בנוגע לחסינות - ישראל היום

רגע ההכרעה: נתניהו ימסור הצהרה מיוחדת בנוגע לחסינות - ישראל היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשאת הערב (רביעי) הצהרה מיוחדת, שתעסוק בבקשת החסינות מהעמדה לדין בתיקי האלפים. על פי ההערכות, נתניהו יודיע כי הוא הגיש בקשה לחסינות ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע בתגובה כי גם הוא יישא דברים הערב, לאחר דברי ראש הממשלה.

מוקדם יותר היום, דחה קובי צורף, ראש הסגל של אדלשטיין, את בקשתו של יו"ר הוועדה המסדרת חבר הכנסת אבי ניסנקורן (כחול לבן) לכנס את הוועדה שברשותו מחר, לצורך דיון בהקמת ועדת הכנסת – הוועדה שאמורה לדון בחסינות אפשרית לנתניהו.

במכתבו הסביר צורף כי אדלשטיין נמצא בימים אלה בחו"ל, והוא עתיד לשוב ארצה מחר, ומכיוון שלפני אישור כינוס ועדת הכנסת, הוא מעוניין לשוחח עם ניסנקורן, בנוסף ליועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון, אין הוא מאשר בשלב זה את הכינוס. ניסנקורן עצמו רצה שהדיון יתקיים בכלל היום, אולם הוא לא העביר את הבקשה לכנס את הוועדה ליו"ר הכנסת – הנוהל בזמן פגרה – ועל כן לא יכול היה לזמנה.

נתניהו: "חסינות היא אבן יסוד של הדמוקרטיה" // צילום: משה בן שמחון

בקשת כינוס הוועדה באה לקראת תום המועד בו נתניהו יכול להגיש ליו"ר הכנסת בקשה לחסינות היום בחצות, וההערכות שראש הממשלה יממש את זכותו ויגיש בקשה זו. ההערכות בכחול לבן הן שאם תוקם ועדת כנסת, הוועדה שדנה בבקשות חסינות, הוועדה תדחה את בקשתו של נתניהו לחסינות לאור התנגדות מפלגות השמאל להענקת חסינות לנתניהו, וההערכות כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יצטרף למפלגות אלה, ויורה לחברי מפלגתו בוועדה שתוקם להצביע נגד הענקת חסינות לנתניהו.

בכחול לבן תקפו את החלטתו של אדלשטין והגדירו אותה כ" ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בבקשת החסינות של נתניהו". במפלגה הוסיפו כי הם " לא האמינו שיו״ר הכנסת ינצל את מעמדו הממלכתי כדי להפוך את כנסת ישראל לעיר מקלט".

למרות ההערכות כי נתניהו יגיש עד סוף היום את בקשת החסינות, בשעות האחרונות קיים ראש הממשלה שיחות עם יועציו ודן עמם האם להגיש בכלל בקשת חסינות, או שמא לוותר על בקשה זו – וזאת מכיוון שהגשתה תשמש לרעתו במהלך קמפיין הבחירות הקרבות.

"הגיע הזמן לעצור את הרדיפה הבלתי פוסקת נגד נתניהו"

ח״כ מיקי זוהר, בין התומכים העיקרים בבקשת החסינות, אמר ל"ישראל היום": "בקשת החסינות שזה עניין אישי של רה"מ וכמובן שנכבד כל החלטה שתתקבל, אני בהחלט סבור שהדבר הנכון לעשות הוא כן להגיש את הבקשה משום שזה יאפשר לרה״מ עבודה שקטה למען הציבור ללא חשש וללא מורא, הגיע הזמן לעצור את הרדיפה הבלתי פוסקת נגדו".

יש לציין שיועמ"ש הכנסת התייחס לאפשרות התיאורטית להקמת ועדות כנסת במהלך פגרת בחירות, ואמר כי הכנסת רשאית לעשות זאת. "גם אם בעת הזו לא קמה חובה משפטית על הכנסת להקים את ועדת הכנסת, אם הח"כים יסברו שנוכח חשיבות הדיון בבקשת החסינות יש מקום לחרוג מההתנהלות המקובלת בכנסת ויתגבש רוב  להקמת ועדת כנסת קבועה כבר בשלב זה, אינני סבור שקיימת מניעה משפטית לעשות כן", כתב עו"ד ינון בחוות דעת שהגיש בנוגע לשאילתא בנושא.

היועמ"ש גם קבע בחוות הדעת כי "אין חולק עם הקמת ועדת הכנסת תקום החובה לדון לא דיחוי  בבקשת לקביעת חסינות שיוגשו אליה או שמונחות על שולחנה".

Let's block ads! (Why?)



2020-01-01 16:10:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIwNjYz0gEA?oc=5
52781749694317

Bagikan Berita Ini

0 Response to "רגע ההכרעה: נתניהו ימסור הצהרה מיוחדת בנוגע לחסינות - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.