Search

בתו של סולימאני מאיימת: "מותו של אבי יביא ימים שחורים לישראל וארה"ב" - ישראל היום

בתו של סולימאני מאיימת: "מותו של אבי יביא ימים שחורים לישראל וארה"ב" - ישראל היום

בתו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה שחוסל בתקיפה אמריקנית בלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שעבר, תקפה היום (שני) את ישראל וארצות הברית במהלך מסע הלוויה ההמוני שמתרחש לאביה בטהרן כשאמרה כי "מותו של אבי יביא ימים שחורים לישראל וארה"ב".

"טראמפ המשוגע, אל תחשוב שקדושתו של אבי תמה", אמרה זינאב, בתו של סולימאני במהלך מסע הלוויה ששודר בטלוויזיה האיראנית אחרי שגופתו של מפקד כוח קודס שחוסל בתקיפה אווירית הגיעה מעיראק לאיראן.

שידור חי

מסע הלוויות היום החל באוניברסיטת טהרן, והוא מנוצח על ידי מנהיגה העליון של איראן, האייתולה עלי חמינאי. הטלוויזיה המקומית במדינה מדווחת כי מיליוני אזרחים איראנים הגיעו להתאבל על לכתו של סולימאני, בזמן שחמינאי התפלל למענו. המנהיג העליון חמינאי נראה כשהוא מזיל דמעה בסמוך לגופתו של סולימאני.

מסע הלוויה בטהרן // צילום: אי.אף.פי

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה הגיע גם כן לביקור מיוחד בטהרן בכדי להביע כבוד אחרון לקאסם סולימאני ואף נשא שם דברים. "הגענו כדי לנחם את המנהיג העליון חמינאי ואת הרפובליקה האסלאמית על הליכתו של סולימאני" אמר הנייב והדגיש כי "פרויקט ההתנגדות  בפלשתין, לא ייחלש ולא יילך אחורה. החיסולים מוסיפים כוח למען שחרור ירושלים. קאסם סולימאני הקדיש את חייו להתנגדות והוא שהיד של ירושלים".

הביקור הנוכחי של ראש הלשכה המדינית של חמאס עלול להתפרש כצעד שעשוי לעורר את חמתה של מצרים. כזכור, בקהיר אישרו את יציאתו של הנייה לסבב ביקוריו במזרח התיכון. לפי הערכות שונות, הנייה נעדר מביקור המשלחת במלזיה כדי להימנע ממפגש עם בכירים איראנים, שירגיז את המצרים. 

ביקור מנהיגה העליון של איראן, האייתולה עלי חמינאי בבית משפחת סולימאני // צילום: אי.פי

אחרי שאתמול הודיע הממשל האיראני כי יתנער מהסכם המעצמות על תוכנית הגרעין של איראן, שנחתם בשנת 2015, היום שר החוץ של גרמניה, האייקו מאס, קרא לאיראן להימנע מכל מהלך של אלימות שעלול להבעיר את האזור להוביל להסלמה והפצירו בה להישאר בהסכם הגרעין. שר החוץ הדגיש כי ההכרזה של איראן בדבר נטישת התחייבויותיה בעניין העשרת האורניום "עשויה להיות הצעד הראשון שיוביל לסיומו של הסכם הגרעין" שעליו חתמה איראן עם המעצמות בשנת 2015. "אנחנו נדבר שוב עם איראן בלי ספק, מה שהוכרז, אינו תואם את ההסכם", אמר מאס והוסיף כי "המצב לא הופך לקל יותר".

עוד בנושא: 

בהודעה הרשמית של ממשלת איראן שפורסמה אתמול באתר האינטרנט של סוכנות הידיעות "טסנים", נכתב כי: "הרפובליקה האסלאמית של איראן, בצעד החמישי של צמצום מחויבויותיה במסגרת הסכם הגרעין, מסירה בזאת את מגבלות התפעול הקריטיות האחרונות על תוכנית הגרעין של הרפובליקה האסלאמית של איראן. תוכנית הגרעין לא תעמוד מול שום מגבלות כאלו ואחרות, לא על קצב העשרת האורניום, כמות האורניום המועשר, מספר הצנטריפוגות הפועלות או רמת העשרת האורניום שברשותנו".

במהלך הלילה שבין ראשון לשני דווח כי הנשיא טראמפ החריף את הטון בכל הקשור לאירועים המתרחשים באיראן ובעיראק. הנשיא טראמפ השתמש ברטוריקה תוקפנית ואמר שמבחינתו גם אתרי תרבות באיראן נצאים על שולחן המטרות אם איראן תבחר להגיב באלימות בעקבות חיסולו של סולימאני, שלטענת ארה"ב נעשה בכדי למנוע מלחמה ולא כדי לפתוח בה. יחד עם זאת, טראמפ איים על הטלת סנקציות נגד עיראק בעקבות הניסיון של הפרלמנט להוביל לנסיגת החיילים האמריקנים מהאזור.

בתוך כך, הפרלמנט בעיראק העביר אתמול החלטה הקוראת לראש הממשלה במדינה, לבטל את בקשת הסיוע הצבאי מארצות הברית ולמעשה לגרום לכך שארה"ב תסיג את כוחותיה מהמדינה בשל חיסולו של קאסם סולימאני. כוחות הקואליציה הפועלים תחת הובלה אמריקנית באזור, פעלו מעיראק בכדי להילחם בארגון דאעש במדינה ובסוריה השכנה. לטענת חברי הפרלמנט, אחרי חיסולו של דאעש, הימצאותם של כוחות צבא אמריקניים באזור מהווים כמקור להסלמות. 

Let's block ads! (Why?)



2020-01-06 07:24:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIxOTE50gEA?oc=5
52781755766443

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בתו של סולימאני מאיימת: "מותו של אבי יביא ימים שחורים לישראל וארה"ב" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.