
"Runājot par izmaksu pieaugumu, ko ziņojumā min Valsts kontrole, gribu uzsvērt, ka Latvijas posmā jau zināmas detalizētas sarežģītākā posma projektēšanas un arī būvniecības izmaksas – jaunā dzelzceļa tilta ar gājēju/riteņbraucēju joslu un 5 noejām izmaksas būs 89 miljoni eiro. Savukārt Centrālās stacijas pārbūve kopā ar jaunu sliežu ceļu, peronu izveidi un esošo pārbūvi un nepieciešamās infrastruktūras izveidi posmā no Maskavas līdz Lāčplēša ielai – 321 miljons eiro. Būvprojektu izstrāde notiek BIM sistēmā. Rezultātā tiek paaugstināta projekta precizitāte, kas ļauj izvairīties no kļūdām. Savukārt realizācijas gaitā daudz precīzāk nosakāms nepieciešamo būvmateriālu apjoms," skaidro K.Vingris.
"Lai gan audita ziņojumā ir izcelti gan plānošanas, gan budžeta riski, "Rail Baltica" projekta ieviešana līdz 2026. gadam joprojām ir mūsu mērķis. Mēs esam identificējuši galvenos priekšnoteikumus, kas nepieciešami šī mērķa sasniegšanai, ieskaitot uzlabotu lēmumu pieņemšanu projektēšanas un būvniecības posmā, kā arī savlaicīgu finansējuma pieejamību. Ja šie priekšnosacījumi tiek efektīvi izpildīti, "Rail Baltica" projektu ir iespējams īstenot noteiktajā termiņā," uzsver Agnis Driksna, "RB Rail" pagaidu izpilddirektors.
2019. gadā "Rail Baltica" projekts Latvijā esot sasniedzis galvenos rezultātus:
· 2019. gadā uzsākta projektēšana un 2020. gada nogalē plānots uzsākt būvdarbus "Rail Baltica" Centrālās stacijas izbūvei Rīgā.
· Parakstīts līgums par "Rail Baltica" līnijas izbūves uzraudzību un kvalitātes ekspertīzi Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā.
· Pabeigta tehnisko risinājumu izstrāde "Rail Baltica" stacijai un saistītajai infrastruktūrai starptautiskajā lidostā "Rīga".
· Izsludināts būvdarbu iepirkums "Rail Baltica" stacijas un infrastruktūras izbūvei starptautiskajā lidostā "Rīga".
· Norit projektam "Rail Baltica" nepieciešamo zemju atsavināšana Centrālās stacijas un starptautiskās lidostas "Rīga" teritorijās.
· Pabeigta kultūrvēsturisko vērtību apzināšana visā dzelzceļa līnijas garumā
· Uzsākti projektēšanas darbi 123 km garajā centrālajā posmā no Upeslejām caur Rīgu uz Misu un no Vangažiem caur Salaspili uz Misu.
· Izsludināts tehniskā būvprojekta iepirkums nākamajiem diviem "Rail Baltica" līnijas posmiem Latvijā 139 km garumā, kas noslēgsies 2020. gada martā.
LASI ARĪ:
Valsts kontrole: Latvijā nav īstenota pietiekami efektīva Rail Baltica projekta pārvaldība
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMidGh0dHBzOi8vbS5kYi5sdi96aW5hcy9laXJvcGFzLWR6ZWx6Y2VsYS1saW5pamFzLXNhZGFyYmliYS11bi1lZmVrdGl2aS1sZW11bWktcGFhdHJpbmFzLXJhaWwtYmFsdGljYS1pZXZpZXNhbnUtNDk0NTM00gEA?oc=5
2020-01-23 07:38:05Z
52781318583236
Bagikan Berita Ini
0 Response to "Eiropas Dzelzceļa līnijas: Sadarbība un efektīvi lēmumi paātrinās Rail Baltica ieviešanu - Dienas Bizness"
Post a Comment