Search

נתניהו מינה את ח"כ ביטן לשר החקלאות, חוטובלי תמונה לשרת התפוצות - וואלה!

נתניהו מינה את ח"כ ביטן לשר החקלאות, חוטובלי תמונה לשרת התפוצות - וואלה!

נתניהו מינה את ח"כ ביטן לשר החקלאות, חוטובלי תמונה לשרת התפוצות
עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (ראשון) למנות את ח"כ דוד ביטן לתפקיד שר החקלאות ואת סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי לשרת התפוצות. זאת בהמשך להתפטרותו מתיקים אלה בשבוע שעבר לאחר שהוגשו נגדו כתבי אישום. נתניהו החליט למנות את ביטן לשר למרות שגם נגדו ישנה המלצת משטרה ופרקליטות להגיש כתב אישום, בעבירות שוחד בפרשות שונות, ובמידה ויוגש נגדו כתב אישום הוא יידרש להתפטר מתפקידו.

ביטן היה אחד הח"כים הבולטים ביותר בתמיכתם לנתניהו בכלי התקשורת לאור החקירות וכתבי האישום בשנים האחרונות וגם בעל כוח פוליטי לא מבוטל בליכוד. גורם בסביבת נתניהו אמר כי "נתניהו התחייב לתת לביטן תפקיד שר הרבה לפני החקירות בעניינו ועמד במילתו".

נתניהו נפגש במהלך היום עם ביטן, חוטובלי וח"כ ניר ברקת, שציפה גם הוא להתמנות לשר. לאחר הפגישות החליט נתניהו לתת את שני התיקים הפנויים מהליכוד לביטן וחוטובלי, שמכהנת כח"כ מזה כעשור וממתינה למינוי לתפקיד שרה מזה שנים.

בנוסף למינויים אלו, נתניהו החליט להעביר מתפקידה את שרת השיכון יפעת שאשא ביטון ולמנות אותה לתיק הרווחה, לאור האחריות על אישור עבודות ממשלתיות בשבת שנתונה תחת סמכות שר הרווחה.

כעת - לראשונה מאז הקמת הממשלה ב2015 - נתניהו לא מחזיק בתיקים נוספים מלבד ראשות הממשלה. נתניהו נדרש להתפטר מהתיקים לאחר הגשת כתבי האישום, כמתחייב מפסיקת בג"ץ מ-1993, שקבע את הלכת דרעי-יצחקי, לפיה יש לפטר שרים עם כתב אישום חמור. בהתאם לכך, נתניהו ויתר על תיקי הבריאות, הרווחה, החקלאות והתפוצות בהם החזיק עד כה. לתיק הבריאות מונה כבר בשבוע שעבר סגן השר יעקב ליצמן וכעת הושלם סבב המינויים.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-05 14:57:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzMyNzHSAQA?oc=5
52781755529552

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נתניהו מינה את ח"כ ביטן לשר החקלאות, חוטובלי תמונה לשרת התפוצות - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.