Search

לאחר המתקפות בעיראק: ארה"ב הטילה סנקציות על בכירים איראנים - וואלה!

לאחר המתקפות בעיראק: ארה"ב הטילה סנקציות על בכירים איראנים - וואלה!

לאחר המתקפות בעיראק: ארה"ב הטילה סנקציות על בכירים איראנים
עריכה: שאול אדם

בעקבות המתקפות על יעדים וכוחות אמריקניים בעיראק, ארצות הברית הטילה סנקציות על שמונה בכירים איראניים - כך הודיעו היום (שישי) שר האוצר סטיבן מנוצ'ין ושר החוץ מייק פומפאו. בין הבכירים נמצאים יו"ר המועצה העליונה לביטחון לאומי עלי שמחאני ומפקד מיליציית הבאסיג', עליהם יושתו הסנקציות בשל מעורבותו במתקפות האחרונות. בנוסף לכך, יופסק סיוע בסך מיליוני דולרים ליצרניות המתכת הגדולות באיראן.

בהצהרה משותפת בבית הלבן אמר מנוצ'ין כי הסנקציות יוטלו על מקורבים למשטר האייתוללות המעורבים ב"ערעור" היציבות במזרח התיכון וכן במתקפת הטילים ביום רביעי האחרון. זאת, ברקע המתקפה האווירית האמריקנית בשבוע שעבר בה חוסל מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני.

השר פומפאו הדגיש כי "הסנקציות האמריקנית פוגעות בלבה של מערכת הביטחון האיראנית". לדבריו, לוושינגטון היה מידע על תכנית איראנית לפגוע בשגרירויות אמריקניות. "אין ספק שלאיראן הייתה כוונה מלאה להרוג כוחות אמריקניים במתקפת טילים".

בתום ההודעה מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "מברך את הנשיא טראמפ על מנהיגותו ועל החלטתו להטיל סנקציות נוספות נגד משטר הטרור באיראן, שמדכא את העם האיראני ומאיים על שלום העולם כולו".

(עדכון ראשון: 17:59)

Let's block ads! (Why?)



2020-01-10 16:18:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzQyNjHSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzQyNjHSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "לאחר המתקפות בעיראק: ארה"ב הטילה סנקציות על בכירים איראנים - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.