Search

בכיר איראני: התגובה על חיסול סולימאני - מתקפה על חיפה - וואלה!

בכיר איראני: התגובה על חיסול סולימאני - מתקפה על חיפה - וואלה!

בכיר איראני: התגובה על חיסול סולימאני - מתקפה על חיפה ועל בסיסים בישראל
צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מפקד משמרות המהפכה לשעבר, מוחסן רזאי, איים הערב (ראשון) כי התגובה על חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, תהיה מתקפה על חיפה ובסיסים בישראל. בנאום שנשא רזאי בטהראן הזהיר כי התגובה נגד ארצות הברית תהיה חמורה.

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר כי הוא מאמין כי קיימת "סבירות גבוהה" שאיראן תנסה לפגוע בחיילים אמריקנים. זאת לאחר שהפרלמנט של עיראק הצביע מוקדם יותר היום בעד הוצאת הכוחות האמריקניים מהמדינה. ההחלטה קוראת לממשלה לפעול לסיום כל "הנוכחות הזרה" על אדמת עיראק ולהחזיק במונופול על כלי הנשק. לפי ההחלטה, שאינה מחייבת, הממשל יבטיח שכוחות זרים לא משתמשים בשטחה היבשתי, האווירי או הימי של המדינה, מכל סיבה שהיא.

ראש ממשלת עיראק עאדיל עבד אל-מהדי אמר כי ארצות הברית הודיעה למשטר בבגדאד כי ישראל עומדת מאחורי כמה מתקפות על מחסני תחמושת של המיליציות הפרו-איראניות ב-2019.

גם המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הבטיח לנקום בעוצמה על חיסולו של מי שהיה אחראי על פעילות משמרות המהפכה מעבר לגבולות המדינה וכן על מותו של מנהיג המיליציות השיעיות הפרו-איראניות בעיראק, אבו מהדי אל-מוהנדס ובכירים נוספים. אולם נשיא ארצות הברית דונלד הזהיר הלילה מפני מהלך שכזה. הוא אמר כי וושינגטון סימנה 52 מטרות באיראן שייפגעו בצורה "קשה מאוד" אם איראן תפגע באזרחים אמריקנים או באינטרסים שלה באזור.

לפי דיווח בניו יורק טיימס, הנשיא פרסם את האזהרות אחרי שהביון האמריקני זיהה אתמול כי יחידות הטילים של איראן נכנסו לכוננות מוגברת. גורמים אחרים אמרו כי לא ברור אם המשטר החליט לפזר את הטילים הבליסטיים - לבו של הממסד הצבאי - מחשש לתקיפה אמריקנית או כדי לשגרם לעבר מטרות באזור כתגובה על חיסול סולימאני. יועץ בכיר של חמינאי אמר ל-CNN כי התגובה האיראנית תהיה פגיעה באתרים צבאיים.

בתגובה לאיומים של ארצות הברית, אמר מפקד הצבא עבד א-רחים מוסוואי כי "אין לה האומץ" כדי לפתוח בעימות צבאי עם איראן. "במקרה של סכסוך, שאני לא מאמין שלהם (האמריקנים) יש אומץ לפתוח בו, יהיה ברור לאן שייכים המספרים חמש ושתיים", אמר ביחס למספר שנקב טראמפ. שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר כי האיום של טראמפ לתקוף אתרי תרבות איראניים, הוא "פשע מלחמה".

Let's block ads! (Why?)



2020-01-05 16:34:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzMyODjSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzMyODjSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בכיר איראני: התגובה על חיסול סולימאני - מתקפה על חיפה - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.