Search

המערכת הפוליטית בארה"ב סוערת אחרי חיסול סולימאני - ישראל היום

המערכת הפוליטית בארה"ב סוערת אחרי חיסול סולימאני - ישראל היום

אחרי שחיל האוויר האמריקני חיסל במהלך הלילה (שישי) את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, הגנרל קאסם סולימאני, הרוחות במערכת הפוליטית בארה"ב סוערות. התמיכה למהלך החיסול של סולימאני מגיעה בעיקר מן הצד הרפובליקני של המפה הפוליטית, בעוד שמצד הדמוקרטים במדינה, נשמעת בעיקר ביקורת.

עוד בנושא:

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו בירך על הפעולה האמריקנית בעיראק, ופרסם סרטון ברשת הטוויטר של המוני אזרחי עיראק חוגגים ברחובות את חיסולו של סולימאני. פומפאו צייץ ברשת הטוויטר: "עיראקים - עיראקים - עיראקים ברחובות למען החופש; מודים תודה על על כךל שהגנרל סולימני איננו עוד".

מפגינים עיראקים חוגגים את הדיווחים על מותו של סולימאני

שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם, ניקי היילי תמכה בתקיפה בבגדד ברשת הטוויטר ופרסמה: "קאסם סולימאני היה ארכי טרוריסט עם דם אמריקני על ידיו. כל מחפשי השלום והצדק צריכים למחוא כפיים לכבוד מותו. גאה בנשיא טראמפ על כך שעשה את הדבר החזק והדבר הנכון".

הסנאטור הרפובליקני הבכיר, לינדזי גרהאם, המשמש כיו"ר ועדת המשפט של הסנאט, תמך בפעולה והדגיש ברשת הטוויטר כי היא נבעה כתגובה לפעילות האיראניים. "הפעולה הזאת של הנשיא טראמפ והצבא שלנו הייתה תגובה ישירה לאגרסיביות האיראנית שנוצחה על ידי הגנרל קאסם סולימאני ושלוחותיו באזור".

זירת התקיפה בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי של בגדד // צילום: רויטרס

בקרב המבקרים, בלטה יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, חברת המפלגה הדמוקרטית. פלוסי ביקרה את הפעולה על כך שהיא עלולה לדרדר את האזור כולו למלחמות מיותרות ובנוסף תקפה את טראמפ על כך שלא התייעץ עם הקונגרס לפני הפעולה. "התקיפה האווירית של מסכנת בהסלמה נוספת של אלימות מסוכנת. אמריקה והעולם לא יכולים להרשות לעצמם מתיחויות שיסלימו עד לנקודת האל חזור. הממשל ערך את תקיפותיו בעיראק נגד בכירי צבא איראניים והרג את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני ללא אישור לשימוש בכוח צבאי נגד איראן. יתרה מזאת, פעולה זו ננקטה ללא התייעצות של הקונגרס".

סגן נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ו ביידן, והמתמודד המוביל בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בשנת 2020 גם כן ביקר בחריפות את אופן הפעולה שנקט ממשל טראמפ. "אף אמריקני לא יתאבל על פטירתו של קאסם סולימאני. הוא ראוי שיובא לדין על פשעיו נגד חיילים אמריקנים ואלפי חפים מפשע ברחבי האזור. שום דבר מהדברים הללו לא שולל את העובדה שמדובר במהלך צבאי בעל פוטנציאל הסלמה אדיר באזור שממילא מסוכן. בהצהרת הממשל נאמר כי מטרת הפעולה הזאת היא למנוע התקפות עתידיות של איראן, אבל המהלך האחרון כמעט בוודאות ישיג את ההשפעה ההפוכה. הנשיא טראמפ השליך מקל דינמיט לתיבה, וכעט הוא חייב לציבור האמריקני הסבר על האסטרטגיה והתכנית שנועדו לשמור על חיילינו, אנשי השגרירות, אנשינו והאינטרסים שלנו, גם כאן בבית וגם מחוצה לו".

בין התומכים בפעולה, ובין מי שתקפו את המבקרים מבית על הפעולה, נמצא הסנאטור הרפובליקני, מרקו רוביו, שנחשב תומך בולט בנשיא ובעל עמדות נציות כלפי איראן. רוביו שיבח את הפעולה ותקף את המבקרים: "סולימאני אחראי באופן ישיר לפעולות קודמות ועתידיות להרג דיפלומטים אמריקניים ואנשי צבא אמריקניים המשרתים בעיראק ובכל האזור. אך חלק מהמבקרים כל כך מסונוורים משנאת טראמפ, שהם טוענים שהוא עשה משהו מרושע. זה מטורף".

Let's block ads! (Why?)



2020-01-03 08:33:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIxMTk30gEA?oc=5
52781751652876

Bagikan Berita Ini

0 Response to "המערכת הפוליטית בארה"ב סוערת אחרי חיסול סולימאני - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.