Search

היועץ האמריקני קושנר: המפסידים מדחיית תוכנית השלום - הפלשתינים ומדינות ערב - ישראל היום

היועץ האמריקני קושנר: המפסידים מדחיית תוכנית השלום - הפלשתינים ומדינות ערב - ישראל היום

"אני מאמין שאנחנו נראה יותר נורמליזציה בין ישראל ומדינות ערב, וזה דבר גדול", כך אמר היועץ האמריקני המיוחד, ג'ארד קושנר, בריאיון לטלוויזיה המצרית על רקע תוכנית השלום של הנשיא טראמפ ודחיית הליגה הערבית. 

באשר לתוכנית עצמה, קושנר אמר כי בחודשים הקרובים הם רוצים לבחון עם ישראל באיזה מקומות ניתן להכיר. לדבריו, הסיבה לכך, היא שהמשך הסטטוס קוו פירושו שההתנחלויות ימשיך בהתרחבות שלהן. "זאת ההזדמנות האחרונה לקיים מדינה פלשתינית רציפה", הבהיר וציין כי המפה נתונה לשינויים, כשהדגש המרכזי הוא חילופי שטחים. הוא הבטיח כי לפלשתינים תהיה בירה במזרח ירושלים, אך לא ציין אם מדובר בעיר העתיקה. 

לדברי קושנר, המפסיד העיקרי במקרה של דחיית התוכנית, יהיה קודם כל העם הפלשתיני, שיפספס הזדמנות לשפר את חייו. "אם הקו יצויר פה או שם, זה לא משנה. אם יהיה להם ממשלה ומערכת טובות, אם יהיה להם את כל ההשקעות, את האפשרות להתפלל במסגד. והם יזכו לכבוד, זה מה שהם רוצים. אם הם לא ישיגו דיל, הם לא ישיגו את זה", הסביר קושנר.

קושנר בריאיון לטלוויזיה המצרית // צילום מסך

היועץ המיוחד שלקח חלק מרכזי בגיבוש התוכנית, אמר כי המפסידים המשניים יהיו מדינות ערב. "אם מסתכלים על כל המדינות השונות, הם רוצים להתמקד באיך לשפר את הכלכלה ולחזק את האזור בטווח הארוך. אם לא נתגבר על כך, האזור לא יוכל להבריא. הרבה מדינות התחילו לפתח קשר עם ישראל. עכשיו הן יודעות שהאנשים שלהם חופשיים לבקר במסגד, ושישראל מכירה בתפקידו של המלך עבדאללה הירדני", אמר. לדבריו, יש הבנה שישראל לא מאיימת על מדינות ערב, אלא איראן. הוא הוסיף כי ישראל הסכימה להבטיח את תפקידו של המלך עבדאללה ושכל מוסלמי יוכל להתפלל במסגד אל-אקצא ולבקר בו.

קושנר טען כי אי אפשר לנסות את אותה מסגרת שוב ושוב, וכי הוא ראה את הנשיא טראמפ מחולל נסים בכלכלה. לדבריו, לטראמפ יש את היכולת להוביל להתקדמות בסכסוך הישראלי-פלשתיני. 

בתגובה לגבי הטענות של סאאיב עריאקאת, קושנר אמר שהוא לא השיג הצלחה במשך שנים למרות תפקידו במשא ומתן. הוא ציין כי לא הייתה מפה שישראל הסכימה עליה באופן רשמי. לדבריו, על הפלשתינים להגיע לשולחן הדיונים ולהגיע לפשרה. 

Let's block ads! (Why?)



2020-02-02 09:57:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI5ODgz0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI5ODgz0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "היועץ האמריקני קושנר: המפסידים מדחיית תוכנית השלום - הפלשתינים ומדינות ערב - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.