Search

חודש לבחירות: בליכוד מדגישים את ההישגים, כחול לבן בתוכנית ב' ומי מאגף את טראמפ? - ישראל היום

חודש לבחירות: בליכוד מדגישים את ההישגים, כחול לבן בתוכנית ב' ומי מאגף את טראמפ? - ישראל היום

דגש על ריבונות
אחרי שבוע מדיני עמוס אירועים - גם בהשוואה למדינה שבה אין רגע דל כמו ישראל - וכותרות מדיניות היסטוריות, מתפנים בליכוד למאבקים הפוליטיים הכה־מוכרים, אלא שהפעם עם ראש ממשלה נטול חסינות. במפלגת השלטון מתכננים, בזמן שנותר עד לבחירות, להדגיש את סוגיית הריבונות ואת הישגיו של נתניהו מהשנתיים האחרונות. קמפיין חיובי בשאיפה, שיימנע ככל האפשר מלהתקוטט עם כחול לבן. 

"בימים שנשארו נדבר על עשיית ההיסטוריה בשנתיים האחרונות - ההכרה בגולן, העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, ביטול הסכם הגרעין, תוכנית המאה והקשרים המצוינים שיש לנתניהו עם שני המנהיגים הכי חזקים בעולם, טראמפ ופוטין", מתגאה גורם במפלגה. לדבריו, "הקרב עכשיו הוא לא על המעשים אלא על סדר היום, כי התקשורת מגויסת נגד נתניהו". 

בתפריט: כנסי שטח גדולים וחריש עמוק בשטח, אך הבעיה המרכזית של הליכוד אחרי שנתניהו ויתר על החסינות, היא עננת כתב האישום נגדו והעובדה שתאריך לפתיחת משפט יכול להיקבע עוד במהלך ימי הבחירות. 

חשש נוסף הוא מעתירות ומהחלטה של היועמ"ש בשאלה אם נתניהו יכול להתמודד על ראשות הממשלה, כשתלוי נגדו כתב אישום.

יהודה שלזינגר


פונים בעיקר לימנים  
לאחר שנתניהו משך בשבוע שעבר את בקשת החסינות שלו, נמשך גם השטיח מתחת לקמפיין שתכננו בכחול לבן, שרובו היה אמור לעסוק בחסינות. אלא שבמפלגה של גנץ נערכו גם לתסריט הזה, ועברו לתוכנית המגירה שתזכיר לציבור מדי יום את תיקיו הפליליים של ראש הממשלה. הם צפויים לפמפם בכל דרך אפשרית את המסר שלפיו "הנאשם נתניהו" לא יכול לתפקד תחת כתבי אישום.  
במקביל צפוי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לכתת את רגליו הארוכות ברחבי הארץ כבר מהשבוע, בעיקר במה שנתפש כמעוזי ימין. הוא החל בכך אמש, כאשר אזעקת "צבע אדום" תפסה אותו במהלך ביקור בקיבוץ נחל עוז שבעוטף. יחד עם צוותו הם המתינו במרחב מוגן. "הבייס נמצא איתנו, עכשיו צריכים להוסיף מנדטים מהימין", אופטימיים מקורביו של היו"ר.   

אזעקת צבע אדום בעת ביקור גנץ בעוטף עזה // צילום: newsenders

מי שמובילים את האסטרטגיה והקמפיין של כחול לבן הם יועצו האישי של גנץ, היועץ האסטרטגי רונן צור, קמפיינר כחול לבן, שותף ומנכ"ל קבוצת גיתם - עדו הר־טוב, ויועץ התקשורת רונן משה. 

דניאל רוט־אבנרי


מנסים לחזור לסדר היום
הדבר המסוכן ביותר, פוליטית, עבור מפלגה בישראל, הוא חוסר עניין ורלוונטיות בעיצומה של מערכת בחירות. השבוע החולף היה רע מאוד מבחינת ישראל ביתנו. סדר היום המדיני, שכלל את תוכנית המאה ואת שחרור נעמה יששכר, דחק את המפלגה אל מחוץ לסדר היום.
המצע של ישראל ביתנו בנוי בעיקר על נושאי דת ומדינה וניסיון לעורר זעם ציבורי על החרדים, וגם התייחסות למה שליברמן מכנה "ההקצנה בקרב הציבור הערבי בישראל". 

הדברים באים לידי ביטוי במדויק בפוסט שפרסם ליברמן ביום שישי: "השבוע האחרון היה עמוס באירועים ולכן יכול להיות שפספסתם כמה דברים שקרו וצריכים להדיר שינה מעיני כולנו", כתב ליברמן ופירט כמה מהם. 

גורמים במפלגה מודים כי סדר היום הנוכחי פוגע בהם, אך מתנחמים בעובדה שעד לבחירות יש עוד זמן רב. "29 יום זה המון זמן במונחים פוליטיים, כך שסדר היום עוד צפוי להשתנות כל כך הרבה פעמים", מאמינים שם. 

יהודה שלזינגר

אופטימיות זהירה
ברשימת העבודה־גשר־מרצ שומרים על אופטימיות זהירה. הנחת המוצא היא כי החיבור ביניהן מניב שלם שגדול מסך חלקיו - אם להאמין לסקרים האחרונים (9 מנדטים). 

ברשימה ימשיכו לדגור על התפיסה, שלפיה יש להוביל תהליך שלום עם הפלשתינים במשא ומתן ישיר ולא באמצעות תוכנית לסיפוח שטחים. 

במקביל, ברשימה מדגישים כי בעוד הם תומכים בממשלה בראשותו של בני גנץ, הרי שכחול לבן עצמה היא "מרכז־ימין, שזקוק למרכז־שמאל כמשקולת מאזנת, כמצפן מנווט", כפי שהדגיש יו"ר הרשימה, עמיר פרץ, בהשקת הקמפיין בשבוע שעבר. 

הקמפיין צפוי להיות פוזיטיבי עם הסלוגן "לבחור באמת שלכם". הקושי העיקרי מבחינתם הוא עמדותיה המדיניות של ח"כ אורלי לוי־אבקסיס שלא מתיישבות עם אלה של פרץ ובטח שלא עם אלה של הורוביץ. לכן הכיוון הוא לתעל את לוי־אבקסיס לעבר תחומי הבריאות, החינוך והרווחה. 

דן לביא ויורי ילון


לרכוב על המומנטום
הצהרת הנשיא טראמפ, בשבוע שעבר, העבירה את המיקוד של מערכת הבחירות לשיח מדיני־ביטחוני - המגרש הביתי של ימינה, שהיא מפלגה אידיאולוגית המתנגדת להקמת מדינה פלשתינית.

כך, המסר שלה שילווה את הקמפיין ידגיש שלצד ההזדמנויות שמביאה תוכנית טראמפ, טמונות בה סכנות ממשיות, שרק מפלגת ימינה תוכל למנוע את התרחשותן.

בימינה ידגישו כי כעת חשוב לוודא שהצעד המדיני הראשון יהיה החלת הריבונות עוד לפני הבחירות. ההודעות של כחול לבן בסוף השבוע נגד הזרם החרד"לי בציונות הדתית, אפשר לימינה ללחוץ על הבלוטות המגזריות אצל אותם מצביעים דתיים, כדי לגרום להם לחזור הביתה.  

אריאל כהנא

נגד ליברמן, כמיטב המסורת
ביהדות התורה החלו להתניע את מערכת הבחירות בשבוע החולף עם כינוס פתיחה והתמקדות במסרים שילוו את אנשי המפלגה בחודש הקרוב. 

במפלגה מתכוונים לדבר על "זכות הקיום של החרדים" נוכח האיומים מצד ליברמן ולפיד, להתמקד בעבודה בתוך העולם החרדי למיצוי קולות מקסימלי, והחלטה נוספת - לא שותקים יותר למתקפות של ליברמן.

מקור במפלגה אמר ל"ישראל היום" אמש: "יצאנו לדרך עם מסר מרכזי של זכות הקיום של האדם החרדי. אנחנו לא מדברים על מותרות, על תפקידים, על ההישגים של הח"כים. יש היום מאבק אחר, מאבק למען הלגיטימציה של הציבור החרדי להתאגד יחד ולהילחם על זכויותיהם ותרבותם. אנחנו רואים היום כבר תחבורה ציבורית בתל אביב בשבת, את ליברמן שמבטיח ממשלה בלי חרדים. המציאות הוכיחה בחודשים האחרונים שאם לא תהיה נציגות חזקה, זכות הקיום של הציבור החרדי כקהילה בסכנה".

החלטה נוספת, כאמור, היא לענות לליברמן על המתקפות שלו על הציבור החרדי. 
יהודה שלזינגר


"אנחנו זה ביבי"
הערב תפתח המפלגה הספרדית את קמפיין השטח שלה. אריה דרעי וחבריו ממשיכים לשמור על שני המסרים המרכזיים מבחינתם: תמיכה בלתי מסויגת בנתניהו, לטענתם, אפילו יותר מאנשי הליכוד עצמם, והשמירה על אופייה היהודי של ישראל.
החשש העיקרי שמלווה את אנשי הקמפיין ובכירי המפלגה הוא העובדה שמצביעיה המסורתיים יצביעו לליכוד מתוך תחושה שהם צריכים "להציל" את נתניהו. על כן במפלגה ממשיכים לחזק את המסר שמי שמצביע לש"ס, יקבל גם אותה וגם את נתניהו.

המסר השני שאותו רוצים להעביר במפלגה קשור כאמור לסוגיית השמירה על אופייה היהודי של המדינה ועל המסורת היהודית. 

אמש הם הציגו סרטון מהכרזת העצמאות של דוד בן גוריון ב־ה׳ באייר תש״ח, המזכיר שהמושג ״מדינה יהודית״ היה ברור ופשוט אפילו למייסד המדינה דוד בן גוריון, הולך ומיטשטש כיום, ואף יש מפלגות המנסות למחוק את זהותה היהודית של המדינה.

יהודה שלזינגר


נגד חילופי שטחים
בניגוד למערכות הבחירות הקודמות, שהתאפיינו במאבקים פנימיים וחשש מפני פיצולים, ברשימה המשותפת מביעים סיפוק רב נוכח איחוד השורות בארבע המפלגות המרכיבות אותה, והסקרים החוזים לה 15-13 מנדטים.

בכיר במפלגה אמר ל"ישראל היום" כי לאור פרסום פרטי תוכנית המאה וסעיף חילופי האוכלוסייה שבה, יחל קמפיין בערבית שיסביר את התנגדותם לרעיון ואת הסכנות הטמונות בו, לתפיסתם. 

"הרשימה המשותפת היא הסיעה השלישית בגודלה בכנסת ולכן עלינו להדגיש באופן ברור את עמדתנו בסוגיה", אמר הבכיר.

דניאל סיריוטי

עוקפים את טראמפ מימין
עוצמה יהודית מתכוונת לשים דגש בקמפיין על הסכנה, לטענתה, שבתוכנית השלום האמריקנית, ועל כך שעוצמה היא, בלשונם, "המפלגה היחידה בימין שתעצור הקמת מדינה פלשתינית, "שממוקמת פחות מקילומטר מהכותל". 

מסקר פנימי שערכו בעוצמה, עולה כי ככל שיתגלו פרטים על התוכנית, שיעור התומכים בה מימין - יקטן. 

יאיר אלטמן

Let's block ads! (Why?)



2020-02-02 13:53:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI5ODQ50gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI5ODQ50gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "חודש לבחירות: בליכוד מדגישים את ההישגים, כחול לבן בתוכנית ב' ומי מאגף את טראמפ? - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.